El país Valencià també ens passa la mà per la cara

Doncs sí, després de veure com Catalunya es queda enrere en els projecte eòlics, que avancen tan lentament en comparació a la velocitat amb què es desenvolupen a Aragó, ara hem de veure com el País Valencià ens passa la mà per la cara amb una altra energia renovable, el biogàs.

Genia Bioenergy ha instal·lat una planta de producció de biometà a Picassent, al costat d’una depuradora. Allà es transformaran 141.000 tones anuals de residus (de la indústria alimentària, llots, aigües industrials i olis usats) en biometà capaç de produir prop de 54GWh l’any. A més, s’estalviaran 21.119 tones anuals d’emissions de CO2.

En aquest procés tot s’aprofita. L’aigua necessària procedirà de la depuradora i l’energia tèrmica produïda servirà també per generar calor. D’altra banda, els olis de cuina tractats a la planta es convertiran en biodièsel i les restes sòlides que quedin després de fer el biogàs es podran transformar en compost.

Aquest és un molt bon exemple del que anomenem economia circular, un ecosistema sostenible entre els productors de subproductes i de residus, la nova instal·lació i altres instal·lacions dedicades a la gestió de residus de l’empresa.

Una resposta a “El país Valencià també ens passa la mà per la cara

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s