L’augment del preu de l’energia ha significat un sobre cost d’un 40% per a les #granges integrades. Més enllà de la necessitat que la Generalitat i les administracions públiques ajudin directament les explotacions o regulin els preus, cal que les explotacions trobin una solució a mig i llarg termini per a un problema que seguirà creixent en els propers anys, a la vista del que indiquen els experts internacionals.
La solució, la més natural, passa per generar energia per a ús propi. les dejeccions ramaderes es poden transformar en biogàs, un combustible renovable que alimenta els grups electrògens per produir l’energia que necessita la granja o fins i tot per a la cogeneració.
————————————————-
(ESP) El aumento del precio de la #energía ha significado un sobrecoste de un 40% para las #granjas integradas. Más allá de la necesidad de que la #Generalitat y las administraciones públicas ayuden directamente a las explotaciones o regulen los precios, es necesario que las explotaciones encuentren una solución a medio y largo plazo para un problema que seguirá creciendo en los próximos años, a la vista de lo que indican los expertos internacionales.
La solución, la más natural, pasa por generar energía para uso propio. las deyecciones ganaderas se pueden transformar en #biogás, un combustible #renovable que alimenta a los grupos electrógenos para producir la energía que necesita la #granja o incluso para la cogeneración.