França s’estalvia una apagada, però la industria paga la factura

Com a conseqüència de l’onada de fred i de la situació a Ucraïna, França ha vist com la demanda d’energia superava tant l’oferta que han estat a punt de quedar-se a les fosques. Els 63.000MW que produeixen es van quedar petits envers la demanda de 71.600MW.

Ho han evitat imposant l‘Alerta Taronja que ha activat interconnexions d’emergència i ha reduït 800MW de consum d’electricitat. Però la mesura no ha sortit gratis. L’alerta ha forçat a la indústria a apagar les màquines que més consumeixen. I fins i tot els comerços han hagut de reduir la lluminositat dels cartells, per exemple.

Es tracta d’una situació puntual, que va produir-se el cap de setmana del 2 i 3 d’abril. A mesura que pugin les temperatures desapareixerà el risc de noves apagades. Però es tracta d’un avís seriós per a la indústria: cal ser independent energèticament.

AUTOCONSUM I ENERGIA D’EMERGÈNCIA

Només hi ha una manera de ser independent energèticament i és crear la teva pròpia energia. Això es pot fer mitjançant una instal·lació fotovoltaica o bé amb un generador elèctric.

En les condicions actuals algunes indústries ja estan optant per alimentar-se directament de generadors perquè els surt més a compte que estar connectats a la xarxa elèctrica. Si, a més, compten, amb fotovoltaica poden aprofitar les hores de llum solar per estalviar diners en combustible.

D’altra banda, en una situació com la de França, tan imprevista, només les llars i les empreses amb un generador d’emergència haurien pogut mantenir el subministrament si l’apagada massiva hagués tingut lloc.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s